DLACZEGO PROJEKT HR W NGO?
Projekt HR w NGO odpowiada na aktualne potrzeby organizacji pozarządowych zatrudniających pracowników (41% organizacji w Polsce). Stanowi nowatorskie podejście do zarządzania zasobami ludzkimi w NGO. Ponadto jest próbą znalezienia i przetestowania rozwiązań problemów w obszarze HR, z którymi borykają się NGO i ich pracownicy w Polsce.
Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas materiały pomogą Ci zadbać o HR w Twojej organizacji a przede wszystkim zaoszczędzić sporo czasu i nerwów.
JAKIE MAMY CELE?
W ramach projektu HR w NGO realizowanemu przy wsparciu finansowym Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Społeczeństwa Obywatelskiego chcemy przede wszystkim:
ułatwić osobom kierującym NGO dostęp do gotowych, dostosowanych do potrzeb i specyfiki NGO standardów i rozwiązań z obszaru HR,
przygotować kadrę NGO do pełnienia ról specjalistów/ek ds. HR w NGO,
przygotować zarządy NGO do wprowadzenia zmian w zarządzaniu zasobami ludzkimi w swoich organizacjach, w tym wypracowania strategii w tym zakresie i wprowadzenia standardów działania,
zwiększyć dostępność do oferty szkoleniowej w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach pozarządowych,
upowszechnić znajomości standardów i narzędzi dotyczących obszaru HR w NGO wśród min. 110 NGO.
Zależy nam także na zbudowaniu społeczności przedstawicieli NGO zainteresowanych rozwijaniem swoim kompetencji w obszarze HR oraz wprowadzeniem zmian w swoich organizacjach. Chcemy rozpocząć środowiskową dyskusję dotyczącą standardów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach pozarządowych oraz wspólnie uczyć się i wymieniać doświadczeniami.
W prace włączamy ekspertów i praktyków z zakresu HR, którzy swoje doświadczenie zdobywali pracując w różnych sektorach – w korporacjach, małych i średnich przedsiębiorstwach, organizacjach pozarządowych, na uczelniach czy w ramach consultingu. Połączenie tych doświadczeń i dobrych praktyk pozwoli nam wykorzystać najlepsze rozwiązania w sposób dostosowany do specyfiki i potrzeb organizacji społecznych.
EKSPERTKI BIURA INICJATYW SPOŁECZNYCH
JOANNA CZARNIK
Koordynatorka merytoryczna, ekspertka ds. HR w NGO, menadżerka społeczna, psycholożka, trenerka, mentorka, specjalistka w zakresie edukacji nieformalnej młodzieży i dorosłych. Członkini Zarządu Fundacji Biuro Inicjatyw Społecznych oraz prezeska Biura Edukacji i Finansów (działalność gospodarcza Fundacji BIS).
Od kilkunastu lat zarządza organizacjami pozarządowymi oraz projektami edukacyjnymi i animacyjnymi. Wspiera liderów w inicjowaniu działań i radzeniu sobie z wyzwaniami w przewodzeniu innym. Prowadzi szkolenia i mentoring z zakresu zarządzania organizacją pozarządową, m.in. zarządzanie zespołem, zarządzanie finansami, pozyskiwanie środków na działalność.
Pomaga rozwijać lokalną aktywność społeczną, wspiera powstawanie nowych inicjatyw i organizacji pozarządowych oraz pomaga tworzyć Miejsca Aktywności Mieszkańców. Wspiera sieciowanie i współpracę między organizacjami pozarządowymi. Animuje współpracę międzysektorową, szczególnie rozwijając ideę wolontariatu pracowniczego.
DAGMARA KANIK-KŁOCZKO
Psycholożka biznesu, trenerka, mentorka.
Od 2002 roku projektuje i realizuje programy rozwojowe dla kadry zarządzającej i działów HR. Specjalizuje się w projektach z zakresu kompetencji menedżerskich i przywódczych, komunikacji, zarządzania zmianą. Prowadzi superwizje i konsultacje dla trenerów i coachów oraz projekty coachingowe i teamcoachingowe.
Realizowała projekty rozwojowe min dla: Toyota, Amica SA, Nationale Netherlanden, Carlsberg, Colian, Żywiec Zdrój S. A., Polpharma, Ericpol Telecom, Scanmed S.A, Saint Gobain Glass Polska, Ghelamco, Black Red White, Statoil, Wojas Trade, Moto Profil, Zbyszko Company, Polska Grupa Materiałów Budowlanych, Laboratoires Expanscience, Gothaer, Mercer, Budimex, Sandvik Mining and Constructions, ArjoHuntleigh Polska Ministerstwo Finansów, Instytut Adama Mickiewicza, Konfederacja Lewiatan, Stowarzyszenie Wiosna.
Prowadziła wykłady i projekty szkoleniowe m.in.: z zakresu psychologii zarządzania dla studentów uczelni wyższych (m.in Uniwersytet Jagielloński, Wyższa Szkoła Europejska im Tischnera w Krakowie, Uniwersytet Śląski, Collegium Civitas, SWPS w Warszawie, Akademia Leona Koźmińskiego, IBD Business School).
LIDIA KORBUS-THEN
Akredytowana Coach, mentorka, certyfikowana trenerka i menedżerka.
Od 2006 r. roku zajmuje się wspieraniem w rozwoju. Zawodowo słucha i inspiruje. Była członkini zarządu Fundacji Biuro Inicjatyw Społecznych.
Pracuje z zarządami, liderami i liderkami społecznymi, wspierając ich m.in. w takich tematach, jak: problemy z komunikacją i pracą w zespole, budowanie i wdrażanie strategii, rekrutacja i onboarding pracowników.
EKSPERTKI I EKSPERCI WSPIERAJĄCY
ANNA CIĘŻAREK
Właśnie mija 8 rok jej pracy w zespole HR w stowarzyszeniu Wiosna.
Na początku zajmowała się obszarem szkoleń i rozwoju, a od 2018 r. pełni rolę HR Business Partnera. Na co dzień współpracuje z działami: IT, finansowym, współpracy z partnerami i administracji, aktywnie wspierając dyrektorów i menadżerów w zarządzaniu swoimi zespołami, w tym m. in. w planowaniu zatrudnienia, realizacji procesów w obszarze HR, podejmowaniu decyzji czy wdrażaniu wypracowywanych rozwiązań.
Jest również szefową 4-osobowego zespołu, złożonego z dwóch HR Business Partnerek, które w podobny sposób wspierają pozostałe działy oraz dwóch psycholożek, z którymi realizuje projekt mający na celu zadbanie o dobrostan i psychoedukację pracowników naszego Stowarzyszenia.
MIKOŁAJ MUSIOŁ
Od ponad 6 lat zajmuje się rekrutacją i sprawami HR-owymi, a już od wielu lat zgłębia ten temat dokładniej. Obecnie jest IT Rekruterem i HR Specjalistą w Curiosum (Software House), co pozwala na próbowanie i rozwijanie się w szerokim zakresie zadań związanych z HR i nie tylko. Tematy HR, którymi najbardziej się interesuje to rekrutacja, onboarding, wellbeing zespołu i rozwój pracowników.
Sam powtarza, że wciąż się uczy i chyba nigdy nie przestanie. Jest pasjonatem IT, a jednocześnie ludzkiego podejścia do HR-u. Kocha poznawać ludzi i rozmawiać z nimi, zwłaszcza jeśli chodzi o ich pasje i zainteresowania.
MAŁGORZATA LEŚNIAK
Ma ponad 17 lat doświadczenie zawodowe, w tym doświadczenie w zarządzaniu globalnymi zespołami dostarczającymi rozwiązania rekrutacyjne dla klientów na całym świecie.
Od początku kariery jest związana z międzynarodową firmą – AMS, liderem w dziedzinie zarządzania talentami: od prowadzenia procesów rekrutacyjnych przez konsulting i doradztwo w sprawach technologii rekrutacyjnych, sposobów oceny, budowania EVP i innowacji w rekrutacji.
Interesuje się szczególnie badaniem różnic kulturowych związanych z rekrutacją w różnych sektorach biznesu a także zagadnieniami DE&I w procesie rekrutacji.
Jej pasją jest działalność społeczna biznesu i w swojej firmie odpowiada za ten obszar od ponad 10 lat.
Grupa HR w NGO na Facebooku
Tu spotykamy się z ekspertami oraz wraz z przedstawicielkami i przedstawicielami NGO dzielimy inspiracjami i materiałami.
Newsletter HR w NGO
Dołącz do newslettera, aby być na bieżąco z zaproszeniami na wydarzenia i dostawać nowe materiały wprost na swoją skrzynkę mailową.
Jak jeszcze możemy Ci pomóc?
Jeśli chcesz porozmawiać o Twojej organizacji umów się na Kawę z ekspertką HR w NGO.
Podczas bezpłatnej, godzinnej konsultacji podpowiemy Ci pierwsze kroki jakie możesz podjąć aby wzmocnić zarządzanie ludźmi w Twojej NGO.
Jeśli szukasz dla Twojej organizacji wsparcia szkoleniowego, doradczego lub monitoringowego związanego z tematyką HR w NGO skorzystaj z naszej oferty odpłatnej.
Zapraszamy do kontaktu: agnieszka.ogrodnik@bis-krakow.pl