Opis projektu
Wolontariat pracowniczy w NGO
Cele projektu:
Celem projektu jest promocja modelu wymiany kompetencji między sektorem pozarządowym i biznesem opartego o wolontariat pracowniczy.
Projekt realizowany jest w okresie: sierpień – grudzień 2019 r.
Więcej informacji
O projekcie
Idea projektu
Wolontariat pracowniczy w NGO – to idea, w realizację której jako Fundacji Biuro Inicjatyw Społecznych włączamy się już od kilku lat. W tym roku, już po raz trzeci zachęcamy małopolskie firmy aby wspólnie zrealizować przedsięwzięcie, które pozwoli rozwijać się ich pracownikom oraz przedstawicielom organizacji pozarządowych. Jesteśmy przekonani, że również specjaliści pracujący w Państwa firmie posiadają niezwykle ciekawe kompetencje, które mogłyby wzbogacić działania lokalnych NGO. Szukamy osób, które nie tylko czują się dobrze w swojej dziedzinie ale również chcą spróbować się w nowej roli – osoby uczącej innych. Wolontariusze w ramach naszego projektu mogą w przyjaznych warunkach dowiedzieć się na czym polega praca szkoleniowca oraz spróbować swoich sił w uczeniu innych.
A tak na marginesie – czym jest wolontariat pracowniczy?
To sposób, w który biznes i instytucje mogą wspierać lokalne organizacje pozarządowe w realizacji ich misji społecznej. Przybiera on różne formy – najczęściej firmy angażują swoich pracowników aby w czasie swojej pracy pomagały organizacjom dzieląc się swoimi kompetencjami lub włączając się w różne akcje realizowane przez NGO. W ten sposób nawiązuje się współpraca trzech stron: firmy, wolontariusza – pracownika i organizacji pozarządowej.
Kto może wziąć udział w projekcie jako specjalista?
Do naszego przedsięwzięcia dołącza w pierwszej kolejności pracodawca oddelegowując swoich pracowników – wolontariuszy.
Do podjęcia się roli wolontariusza zapraszamy osoby, które:
- szukają dla siebie nowych możliwości rozwoju zawodowego i są otwarte na wyzwania
- chcą dowiedzieć się jak wygląda prowadzenie szkoleń i zdobyć pierwsze doświadczenia trenerskie lub doskonalić swoje kompetencje trenerskie np. wzbogacając portfolio o nowe tematy szkoleniowe czy grupy odbiorców
- są chętne do dzielenia się z innymi swoją wiedzą i umiejętnościami
- chcą razem ze swoją instytucja wesprzeć lokalne organizacje pozarządowe i pomóc im jeszcze skuteczniej realizować ich misje
W trakcie tegorocznej edycji projektu chcemy:
* przygotować 15 wolontariuszy – pracowników do dzielenia się kompetencjami i uczenia innych np. w formie szkoleń, seminariów
* nawiązać współpracę z 5 firmami/ instytucjami
* stworzyć okazję 90 przedstawicielom organizacji pozarządowych do rozwoju kompetencji przydatnych w ich aktywności społecznej.
Program Festiwal Szkoleń dla NGO 2019
Zaangażowany zespół - Jak zbudować pozapłacowy system motywacyjny dla Twojej organizacji? 21.11.2019
Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu?
- Lepiej zrozumiesz jak budować motywację swoich współpracowników i pracowników
- Przyjrzysz się potrzebom osób działających w Twojej organizacji – wolontariuszy, członków, pracowników
- Dowiesz się jakie narzędzia pozapłacowe możesz wykorzystać do budowania motywacji swojego zespołu
- Przygotujesz się do stworzenia systemu motywacyjnego swojej organizacji
Dla kogo?
- Szkolenie dedykowane jest osobom decyzyjnym w organizacji, członkom zarządów, kierownikom, koordynatorom wolontariatu – którzy mają bezpośredni wpływ na kształtowanie polityki personalnej organizacji pozarządowej.
Co w programie?
- Na rozgrzewkę: prezentacja idei wolontariatu pracowniczego
- Zasady funkcjonowania mechanizmu motywacji wewnętrznej
- Przykładowe pozapłacowe bodźce motywacyjne
- Narzędzia motywacyjne
- Budowanie systemów motywacyjnych
Szkolenie prowadzone będzie w oparciu o aktywne metody warsztatowe m.in. dyskusję, burzę mózgów, mini wykład, elementy facylitacji, coachingu, casestudy.
Gdzie i kiedy?
- 21.11.2019, godziny 17.00-20.00
- Biuro Inicjatyw Społecznych, ul. Krasickiego 18 (Podgórze)
Kto poprowadzi?
Anna Czekaj–od 10 lat pracuje w obszarze HR zajmując się m.in.: rekrutacją, zarządzaniem talentami, zarządzaniem relacją z klientem, EmployerBranding, koordynacją pracowników. Obecnie – na stanowisku Resource Manager w międzynarodowej korporacji Zerochaos. Jest również właścicielką firmy doradczej Kreatywny HR oraz Coach kariery i biznesu.
ABC współpracy z mediami 23.11.2019 r.
Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu?
- dowiesz się jak nawiązywać kontakt z mediami oraz poznasz podstawowe zasady współpracy
- nauczysz się zwiększać szanse na zainteresowanie mediów Twoją organizacją i wydarzeniami
- rozpoczniesz tworzenie bazy mediów odpowiednich dla celów komunikacyjnych Twojej organizacji
- przećwiczysz prezentowanie Twojej organizacji, np. w trakcie wywiadu
- poznasz i przetestujesz zasady tworzenia informacji prasowej – podstawowego narzędzia pracy z mediami
- opracujesz elementy informacji prasowej dotyczącej działań Twojej organizacji
Dla kogo?
- członków zarządów lub osób odpowiedzialnych w organizacjach/grupach nieformalnych działania promocyjne
- osób, które rozpoczynają lub chciałyby rozpocząć współpracę z mediami, ale nie bardzo wiedzą jak się do tego zabrać
- osób zainteresowanych komunikacją, PR-em
Co w programie?
- Po co nam media? Jak funkcjonują i czego potrzebują?
- Czy news według nas = news według dziennikarza?
- Współpraca z mediami od kuchni
- Baza mediów dla Twojej organizacji
- Informacja prasowa jako podstawowe narzędzie pracy z mediami
- Jak udzielać wywiadów
Szkolenie prowadzone będzie w oparciu o aktywne metody warsztatowe m.in. wywiady, dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia praktyczne.
Gdzie i kiedy?
- 23.11.2019, godziny 9:00 – 16:00
- Biuro Inicjatyw Społecznych, ul. Krasickiego 18/1 piętro, Kraków (Podgórze)
Kto poprowadzi?
Karolina Pluta – ukończyła podyplomowe studia „Nowy Public Relations” na Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie. Od 8 lat pracuje w krakowskiej agencji Sarota PR specjalizującej się w tematyce nowych technologii, realizując głównie zadania z zakresu PR-u produktowego w Polsce, Czechach i Słowacji, komunikacji wewnętrznej, tworzenia strategii działań wizerunkowych oraz koordynacji programu stażowego. Z działaniami komunikacyjnymi zetknęła się działając w pozarządowej organizacji – Katolickim Stowarzyszeniu Młodzieży. Była rzecznikiem prasowym dwóch wydarzeń: Miasteczka Modlitewnego w 2011 roku oraz Rajdu dla Życia w 2017 roku. W codziennej pracy pomaga jej również doświadczenie współpracy z 4 ogólnopolskimi czasopismami. W wolnych chwilach szydełkuje serwetki oraz zabawki dla dzieci.
Sekrety webritingu. O trudnej sztuce prowadzenia bloga 27.11.2019 r.
Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu?
- Poznasz zasady webritingu niezbędne do skutecznego tworzenia treści na strony internetowe oraz bloga
- Dowiesz się jak ocenić, czy strona internetowa Twojej organizacji jest łatwa w odbiorze dla typowego użytkownika
- Poznasz dobre praktyki prowadzenia bloga i dowiesz się jak podnieść jego popularność
- Odkryjesz nowe, bezpłatne narzędzia, które Twoja organizacja będzie mogła wykorzystać w swojej promocji w internecie
- Zdobędziesz więcej pewności siebie w tworzeniu kreatywnych i nieszablonowych treści dla Twojej organizacji
Dla kogo?
- Dla osób, które swobodnie poruszają się w sieci, znają media społecznościowe.Na szkolenie zapraszamy osoby, które mają już podstawową/średnio-zaawansowaną znajomość marketingu (np. wiedzą, czym są media społecznościowe, newslettery).
- Dla osób, którym zależy na zwiększeniu rozpoznawalności organizacji oraz dotarciu do sponsorów, wolontariuszy, pracowników.
- Dla osób, które chcą rozwijać swoje kompetencje w prowadzeniu bloga oraz pisaniu
Co w programie?
- Na rozgrzewkę: prezentacja idei wolontariatu pracowniczego
- Wprowadzenie do content marketingu
- Analiza działań prowadzonych w Internecie przez organizacje
- Bezpłatne narzędzia wykorzystywane w Content Marketingu
- Odbiorca naszych treści – kim jest i jak dla niego pisać?
- Zasady webritingu oraz praktyczne ćwiczenie tworzenia tekstów do wykorzystania w internecie
- Kanały służące do komunikacji, czyli sposoby dystrybucji treści
Szkolenie prowadzone będzie w oparciu o aktywne metody warsztatowe m.in..dyskusję, pracę w grupach i studium przypadku.
Gdzie i kiedy?
- 27.11.2019, godziny 9.00-17.00 (podczas szkolenia przewidziano przerwy kawowe, lunch we własnym zakresie w trakcie godzinnej przerwy obiadowej)
- Biuro Inicjatyw Społecznych ul. Krasickiego 18, 1 piętro (Podgórze)
Kto poprowadzi?
Weronika Bazarnik–Content Marketing Specialist w Promotraffic Sp. z o.o.. Na co dzień zajmuje się opracowywaniem strategii marketingowych dla klientów, które polegają na tworzeniu oraz dystrybucji atrakcyjnych treści. Celem tych działań jest zwiększenie zainteresowania wokół danej marki, nawiązanie relacji z klientem, a tym samym zatrzymanie go na stronie internetowej. Ponadto prowadzi blogi, pisze artykuły na popularne portale, a także wysyła newslettery.
Szkolenie realizowane jest w ramach projektu „Festiwal szkoleń dla NGO 2019” realizowanego przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego. Do udziału w projekcie zapraszamy przedstawicieli małopolskich organizacji pozarządowych i grup nieformalnych. Udział w szkoleniach jest bezpłatny.
UWAGA!
Warunkiem udziału w szkoleniach jest rejestracja za pomocą formularza zgłoszeniowego (dostępny przy opisie każdego ze szkoleń). Zgłoszenia przyjmowane są do momentu wyczerpania miejsc, pozostali zainteresowani wpisani zostaną na listę rezerwową.
Z udziału w szkoleniu można zrezygnować do 2 dni przed jego terminem. W przypadku późniejszego odwołania udziału uczestnik zobowiązany jest do zapewnienia zastępstwa. Osoby, które wycofają się z udziału w szkoleniu bez zastępstwa lub w ogóle bez poinformowania organizatorów mogą zostać w konsekwencji skreślone z listy uczestników kolejnych szkoleń w ramach Festiwalu Szkoleń dla NGO oraz innych działań edukacyjnych Biura Inicjatyw Społecznych.
Życie dla pracy czy życie po pracy? Work-life balance dla społeczników. 28.11.2019
Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu?
- Przyjrzysz się swoim indywidualnym stylom działania, przekonaniom i nawykom oraz zidentyfikujesz te, które mogą być przyczyną przepracowania
- Poznasz kilka technik i trików, które pomogą Ci radzić sobie z „wrogami planowania”
- Określisz swoje priorytety i opracujesz indywidualne narzędzie pomocne w świadomym odwoływaniu się do nich na co dzień
- Zaplanujesz jak konkretnie możesz zadbać o swój dobrostan i odpoczynek
Dla kogo?
- Szkolenie przeznaczone dla osób, które są pracownikami NGO lub działają społecznie poza pracą zawodową w sposób regularny i ustrukturyzowany.
- Szkolenie skierowane dla osób, które pracują min. 3 lata i identyfikują u siebie problemy z zarządzaniem czasem, przepracowaniem, zmęczeniem, spadkiem motywacji.
Co w programie?
- Na rozgrzewkę: prezentacja idei wolontariatu pracowniczego
- Wrogowie planowania: 3 x P perfekcjonizm, prokrastynacja i przeszkadzacze – skąd się biorą i jak sobie z nimi radzić – sprytne sposoby odwracania przekonań, które nie są dla nas wspierające i proste techniki, które mogą nam pomóc
- Ty decydujesz! Czy rezygnacja to porażka? Umiejętność odpuszczania jako dojrzałe narzędzie ochrony własnego dobrostanu
- Moje priorytety – budowa indywidualnego drzewka decyzyjnego
- Zarządzanie czasem a zarządzanie energią czyli jaki styl życia jest dla nas zdrowszy i wspiera efektywność i dobre samopoczucie – podejście indywidualne
- Dla każdego coś miłego – dlaczego przestaliśmy robić różne miłe rzeczy i jak wrócić do sprawiania sobie przyjemności
Szkolenie prowadzone będzie w oparciu o aktywne metody warsztatowe m.in. dyskusją w grupie i parach, ćwiczenia z testem i tekstem, ćwiczenia z własnym i fikcyjnym kalendarzem jako casestudy.
Jak przygotować się do szkolenia?
Na szkolenie proszę przynieść swój : notatnik, planer, przykładową listę zadań – coś czego używa się do planowania i co obrazuje bieżący tryb życia.
Gdzie i kiedy?
- 28.11.2019, godziny 17.00-20.00
- Biuro Inicjatyw Społecznych, ul. Krasickiego 18 (Podgórze)
Kto poprowadzi?
Olga Glińska–Z wykształcenia psycholog, od 14 lat pracuje w projektach społecznych: pisze wnioski, rozlicza finanse, koordynuje projekty, zarządza organizacjami, prowadzi szkolenia, spotkania, networkingi, konsultacje społeczne, działa jako animatorka społeczności lokalnych oraz doradczyni.
Szkolenie realizowane jest w ramach projektu „Festiwal szkoleń dla NGO 2019” realizowanego przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego. Do udziału w projekcie zapraszamy przedstawicieli małopolskich organizacji pozarządowych i grup nieformalnych. Udział w szkoleniach jest bezpłatny.
UWAGA!
Warunkiem udziału w szkoleniach jest rejestracja za pomocą formularza zgłoszeniowego (dostępny przy opisie każdego ze szkoleń). Zgłoszenia przyjmowane są do momentu wyczerpania miejsc, pozostali zainteresowani wpisani zostaną na listę rezerwową.
Z udziału w szkoleniu można zrezygnować do 2 dni przed jego terminem. W przypadku późniejszego odwołania udziału uczestnik zobowiązany jest do zapewnienia zastępstwa. Osoby, które wycofają się z udziału w szkoleniu bez zastępstwa lub w ogóle bez poinformowania organizatorów mogą zostać w konsekwencji skreślone z listy uczestników kolejnych szkoleń w ramach Festiwalu Szkoleń dla NGO oraz innych działań edukacyjnych Biura Inicjatyw Społecznych.
Rozwiązywanie problemów - prościej niż myślisz (30.11.2019)
Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu?
- Poznasz prosty i UNIWERSALNY schemat działania, który umożliwi Ci skutecznie przeanalizować problem, opracować i wdrożyć jego rozwiązanie.
- Poznasz PROSTE i SKUTECZNE narzędzia określania sedna problemu.
- Dowiesz się co jest NAJISTOTNIEJSZE na poszczególnych etapach rozwiązywania problemu.
- Przekonasz się, że KAŻDY PROBLEM MA SWOJE ROZWIĄZANIE.
- Otrzymasz materiały szkoleniowe.
- Możesz liczyć na wolontaryczne wparcie po zakończeniu szkolenia.
Dla kogo?
Szkolenie jest dedykowane osobom, które w swoich organizacja/grupach borykają się z koniecznością rozwiązywania problemów i przeprowadzania projektów zmian. Nie ma najmniejszego znaczenia jaką pełnisz rolę w Swojej organizacji, ile lat w niej pracujesz, jaki jest jej typ i jakie masz dotychczasowe doświadczenia ze skutecznym i trwałym rozwiązywaniem problemów. Ten warsztat jest dla każdego.
Co w programie?
- Na rozgrzewkę: prezentacja idei wolontariatu pracowniczego
- Narzędzia analizy problemu (5W2H, Diagram Ishikawy, 5WHY)
- Waga i rola komunikacji w procesach zmiany
- Źródła rozwiązań – skąd brać pomysły na skuteczne rozwiązania borykających nas problemów
- Jak wybrać najlepsze rozwiązanie (Matryca Pugha)
Szkolenie prowadzone będzie w oparciu o aktywne metody warsztatowe m.in. praca w grupach, dyskusja, mini wykład.
Gdzie i kiedy?
- 30.11.2019, godziny 9.00-17.00 (podczas szkolenia przewidziano przerwy kawowe, lunch we własnym zakresie w trakcie godzinnej przerwy obiadowej)
- Biuro Inicjatyw Społecznych, ul. Krasickiego 18 (Podgórze)
Kto poprowadzi?
Szymon Wąsowicz– manager logistyki, audytor, ekspert branżowy. Absolwent studiów podyplomowych Zarządzanie Systemami Logistycznymi na Wydziale Zarządzania Akademii Górniczo-Hutniczej. Zawodowo od 12 lat zajmuje stanowiska kierownicze różnego szczebla w prywatnych przedsiębiorstwach. W ramach pracy zajmuje się szeroko pojętą logistyką przedsiębiorstw, ze szczególnym naciskiem na optymalizowanie procesów, czyli nic innego jak wynajdywanie problemów i ich skuteczne rozwiązywanie.
Ciągła zmiana na lepsze - czyli jak wprowadzać usprawnienia metodą ciągłego doskonalenia zamiast rewolucji. 3.12.2019
Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu?
– Poznasz założenia nowoczesnych metodologii zarządzania dotyczące ciagłego doskonalenia procesów, produktów i usług (Kaizen, Six Sigma, Lean Management)
– Nauczysz się przeprowadzać analizę procesów w swojej pracy i organizacji, identyfikować przyczyny problemów aby je łatwiej wyeliminować.
– Dowiesz się jak w praktyce wdrażać usprawnienia, identyfikować zasoby, które masz w sobie i wokół siebie, jak szukać inspiracji, dobrych praktyk i fachowej wiedzy potrzebnej do realizacji twoich pomysłów na usprawnienia.
Dla kogo?
–Dla członków zarządów organizacji, koordynatorów projektów, którzy widzą potrzebę usprawniania i upraszczania procesow w swoich organizacjach.
– Wszystkich, ktorzy szukają sposobów aby ich praca była prostsza i wydajniejsza, a przez to też przyjemniejsza.
Co w programie?
– Na rozgrzewkę: prezentacja idei wolontariatu pracowniczego
– Idea oraz główne metodologie ciągłego doskonalenia wykorzystywane w biznesie.
– Praktyczne narzedzia do wykorzystania w procesie ciągłego doskonalenia: Burza mózgów, Diagram Ishikawy, mapowanie procesów.
– identyfikacja obszarów wpływu i rozwiązań możliwych do wdrożenia.
– Networking, benchmarking i inne metody poszukiwania i pozyskiwania zasobów potrzebnych do realizacji usprawnień.
Gdzie i kiedy?
- 3.12.2019, godziny 17.00-20.00
- Biuro Inicjatyw Społecznych, ul. Krasickiego 18 (Podgórze)
Kto poprowadzi?
Aleksandra Janicka – Financial Business Controller miedzynarodowej korporacji Capgemini oraz trener wewnętrzny w zakresie Lean Management.
Od kilkunastu lat związana również z sektorem NGO, jako trener oraz koordynator projektów.
Szkolenie realizowane jest w ramach projektu „Festiwal szkoleń dla NGO 2019” realizowanego przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego. Do udziału w projekcie zapraszamy przedstawicieli małopolskich organizacji pozarządowych i grup nieformalnych. Udział w szkoleniach jest bezpłatny.
UWAGA!
Warunkiem udziału w szkoleniach jest rejestracja za pomocą formularza zgłoszeniowego (dostępny przy opisie każdego ze szkoleń). Zgłoszenia przyjmowane są do momentu wyczerpania miejsc, pozostali zainteresowani wpisani zostaną na listę rezerwową.
Z udziału w szkoleniu można zrezygnować do 2 dni przed jego terminem. W przypadku późniejszego odwołania udziału uczestnik zobowiązany jest do zapewnienia zastępstwa. Osoby, które wycofają się z udziału w szkoleniu bez zastępstwa lub w ogóle bez poinformowania organizatorów mogą zostać w konsekwencji skreślone z listy uczestników kolejnych szkoleń w ramach Festiwalu Szkoleń dla NGO oraz innych działań edukacyjnych Biura Inicjatyw Społecznych.
Kulisy współpracy, czyli jak role w grupie budują zespół (4.12.2019 r.)
Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu?
- Zobaczysz jak role grupowe kształtują codzienną współpracę zespołów.
- Łatwiej rozpoznasz poszczególne role w grupie oraz zaobserwujesz ich zmiany
- Zdobędziesz więcej dystansu do tego co dzieje się w Twoim zespole i łatwiej zaplanujesz swoje działanie w grupie lub z grupą
- Lepiej zrozumiesz członków swojego zespołu i pomożesz im pełniej wykorzystywać ich potencjał
Dla kogo?
- Dla wszystkich osób mających pewne doświadczenie pracy w zespołach – w organizacjach i grupach nieformalnych.
- Zainteresowanych refleksją i dzieleniem się doświadczeniem wyciągniętym z własnego funkcjonowania w zespołach i grupach.
Szkolenie prowadzone będzie na poziomie podstawowym.
Co w programie?
- Na rozgrzewkę: prezentacja idei wolontariatu pracowniczego
- Rola grupowa – co to takiego?
- Rola grupowa a cechy osoby
- Czy już zawsze będę w tej roli – o stałości i zmienności ról
- Siła oddziaływania roli
- Grupa jako anthropos – narzędzie do analizy ról w grupie
- Planowanie działań indywidualnych w zespołach organizacji i grup nieformalnych
Szkolenie prowadzone będzie w oparciu o aktywne metody warsztatowe m.in. symulację grupową, dzielenie się doświadczeniami, dyskusję, metafory.
Gdzie i kiedy?
- 4.12.2019, godziny 17.00-20.00
- Biuro Inicjatyw Społecznych, ul. Krasickiego 18/1 piętro, Kraków (Podgórze)
Kto poprowadzi?
Joanna Hajduk
W ramach działania programu Dynamika Ekspozycji MIK od 2002 roku lat organizuję i prowadzę warsztaty z zakresu interpretacji dziedzictwa oraz współpracuję z zespołami muzeów przy opracowywaniu koncepcji wystaw i ścieżek edukacyjnych oraz tworzeniu misji i wizji instytucji. Jestem także psychoterapeutką w nurcie Psychologii Zorientowanej na Proces, mam uprawnienia do prowadzenia psychoterapii indywidualnej, psychoterapii par i do pracy z grupami pod superwizją.
Sebastian Wacięga
Facylitator pracy zespołowej. Od 2009 roku współpracuje z zespołami w organizacjach w zakresie diagnozy i planowania strategicznego. Jako pracownik Małopolskiego Instytutu Kultury współpracował z zespołami kilkudziesięciu instytucji kultury w Polsce. Uczestniczył w tworzeniu: misji i strategii organizacji, wystaw i wydarzeń, warsztatów edukacyjnych, szkoleń oraz debat i konsultacji. Współpracował również z organizacjami pozarządowymi, samorządami lokalnymi, instytucjami rynku pracy, firmami, grupami nauczycieli, uczniów oraz osobami bezrobotnymi. Ukończył studia ekonomiczne na Akademii Ekonomicznej w Krakowie i europeistyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim (doktorat na temat pomocniczości w lokalnej współpracy).
Szkolenie realizowane jest w ramach projektu „Festiwal szkoleń dla NGO 2019” realizowanego przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego. Do udziału w projekcie zapraszamy przedstawicieli małopolskich organizacji pozarządowych i grup nieformalnych. Udział w szkoleniach jest bezpłatny.
UWAGA!
Warunkiem udziału w szkoleniach jest rejestracja za pomocą formularza zgłoszeniowego (dostępny przy opisie każdego ze szkoleń). Zgłoszenia przyjmowane są do momentu wyczerpania miejsc, pozostali zainteresowani wpisani zostaną na listę rezerwową.
Z udziału w szkoleniu można zrezygnować do 2 dni przed jego terminem. W przypadku późniejszego odwołania udziału uczestnik zobowiązany jest do zapewnienia zastępstwa. Osoby, które wycofają się z udziału w szkoleniu bez zastępstwa lub w ogóle bez poinformowania organizatorów mogą zostać w konsekwencji skreślone z listy uczestników kolejnych szkoleń w ramach Festiwalu Szkoleń dla NGO oraz innych działań edukacyjnych Biura Inicjatyw Społecznych.
Strategia w digital marketingu. W jaki sposób planować i monitorować działania w kanałach online? (6.12.2019)
Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu?
- Dowiesz się jak zaplanować efektywne działania online swojej organizacji
- Zastanowisz się jakie kanały marketingu online będą najlepsze dla swojej organizacji i dlaczego akurat te
- Poznasz bezpłatne narzędzia monitorowania swoich działań w Internecie i weryfikowania ich skuteczności
- Dowiesz się w jaki sposób przygotować stronę internetową do komunikacji i działań online (architektura informacji, funkcjonalność strony)
- Zdobędziesz większą pewność siebie w testowaniu nowych rozwiązań dla swojej organizacji
- Dowiesz się, które wskaźniki KPI pozwolą efektywnie monitorować prowadzone działania i wyciągać z nich wnioski
Dla kogo?
- dla osób, które chciałyby lepiej wykorzystywać możliwości różnych kanałów online, działać multikanałowo w komunikacji dla swojej organizacji
- dla osób, których organizacja posiada aktywną stronę internetową (dodatkowym atutem będzie jeśli strona posiada podłączone narzędzie Google Analytics)
- dla osób z podstawową orientacją w tematyce social mediów. Mile widziana podstawowa orientacja na temat reklam PPC (Google Ads, Facebook Ads).
Co w programie?
- Na rozgrzewkę: prezentacja idei wolontariatu pracowniczego
- Dlaczego i jak być obecnym w Internecie?, czyli strategia działań online
- Obszar działań w takich kanałach jak m.in. działania organiczne w sieci (SEO), content, reklamy płatne (PPC – Google Grants), social media (Facebook, LinkedIn)
- Skąd wiemy, że to działa – monitorowanie działań za pomocą wybranych wskaźników (KPI)
Gdzie i kiedy?
- 6.12.2019, godziny 9.00-17.00
- Biuro Inicjatyw Społecznych, ul. Krasickiego 18 (Podgórze)
Kto poprowadzi?
Lidia Luda – pracuje w agencji marketingowej Promotraffic, gdzie na co dzień odpowiada za rozwój biznesu klienta. Zajmuje się przygotowaniem długoterminowego planu działania zgodnie z przyjętymi celami, monitorowaniem działań online oraz czuwa nad prawidłową realizacją strategii.
Szkolenie realizowane jest w ramach projektu „Festiwal szkoleń dla NGO 2019” realizowanego przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego. Do udziału w projekcie zapraszamy przedstawicieli małopolskich organizacji pozarządowych i grup nieformalnych. Udział w szkoleniach jest bezpłatny.
UWAGA!
Warunkiem udziału w szkoleniach jest rejestracja za pomocą formularza zgłoszeniowego (dostępny przy opisie każdego ze szkoleń). Zgłoszenia przyjmowane są do momentu wyczerpania miejsc, pozostali zainteresowani wpisani zostaną na listę rezerwową.
Z udziału w szkoleniu można zrezygnować do 2 dni przed jego terminem. W przypadku późniejszego odwołania udziału uczestnik zobowiązany jest do zapewnienia zastępstwa. Osoby, które wycofają się z udziału w szkoleniu bez zastępstwa lub w ogóle bez poinformowania organizatorów mogą zostać w konsekwencji skreślone z listy uczestników kolejnych szkoleń w ramach Festiwalu Szkoleń dla NGO oraz innych działań edukacyjnych Biura Inicjatyw Społecznych.
Jak znaleźć idealnego człowieka do zespołu? czyli proces rekrutacji oparty na dowodach (7.12.2019 r.)
Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu?
- Odkryjesz, że strategia rekrutacji pracowników, współpracowników i wolontariuszy to narzędzie przydatne dla każdego NGO
- Przyjrzysz się potrzebom rekrutacyjnym swojej organizacji uwzględniając perspektywę rynku pracy
- Łatwiej określisz jakie korzyści może zaproponować Twoja organizacja kandydatom
- Nauczysz się przygotowywać opis stanowiska i profil kandydata
- Przygotujesz się do prowadzenia efektywnej rozmowy kwalifikacyjnej i faktycznej weryfikacji doświadczenia kandydatów
- Poznasz dobre praktyki w rekrutacji, które warto zastosować w każdej organizacji
Dla kogo?
- dla pracowników oraz Członków Zarządu NGO, którzy chcą zdobyć lub usystematyzować wiedzę z zakresu rekrutacji oraz przygotować się do prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych
Co w programie?
- Na rozgrzewkę:prezentacja idei wolontariatu pracowniczego
- Duże słowo STRATEGIA, czyli sens i cel budowania strategii rekrutacyjnej
- Analiza potrzeb rekrutacyjnych organizacji
- Na start – opis stanowiska i profil kandydata
- Dobre ogłoszenie rekrutacyjne, czyli jakie?
- Rozmowa kwalifikacyjna, czyli o czym i jak rozmawiać, żeby naprawdę poznać kandydata/tkę?
- Dobre praktyki w rekrutacji.
Szkolenie prowadzone będzie w oparciu o aktywne metody warsztatowe m.in. case study, praca w grupach, ćwiczenia w parach, zadania indywidualne.
Gdzie i kiedy?
- 22.11.2019, godziny 9.00-17.00 (podczas szkolenia przewidziano przerwy kawowe, lunch we własnym zakresie w trakcie godzinnej przerwy obiadowej)
- Biuro Inicjatyw Społecznych, ul. Krasickiego 18 (Podgórze)
Kto poprowadzi?
Bożena Bukal – Senior Recruitment Coordinator w Alexander Mann Solutions Polska.Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach na wydziale Zarządzania i Marketingu. Certyfikowany Trener Biznesu i Coach.Posiada ośmioletnie doświadczenie w koordynacji projektów doradczo-szkoleniowych dla korporacji międzynarodowych.Doświadczenie w rekrutacji zdobywała w ramach wspierania projektów rekrutacyjnych dla klientów oraz jako Kierownik Biura, rekrutując współpracowników i ekspertów.
Opowiem Ci bajkę - czyli jak stworzyć bajkę edukacyjną o swojej organizacji? (18.12.2019 r.)
Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu?
- Poznasz podstawowe zasady tworzenia bajki
- Dowiesz się jak stworzyć z celów i misji swojej organizacji wspaniałą przygodę
- Zdobędziesz nowe narzędzie do komunikowania i edukowania o Twojej działalności
- Spojrzysz na swoją organizację w inny, świeży sposób
Dla kogo?
- dla wszystkich przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz działaczy społecznych, którzy chcieliby zacząć odpowiadać o swoich działań, celach i misji w nieco odmienny sposób. Dla organizacji pracujących z dziećmi.
Szkolenie prowadzone będzie na poziomie podstawowym.
Co w programie?
- Na rozgrzewkę: prezentacja idei wolontariatu pracowniczego
- Na opak – czy faktycznie potrafisz opowiedzieć o swojej organizacji?
- Jak stworzyć coś z niczego/ czyli pierwsze próby napisania bajki
- O czym pamiętać – czyli kilka podstawowych zasad tworzenia bajki
- Ćwiczenia twórcze – tworzymy zarysy swoich bajek
Szkolenie prowadzone będzie w oparciu o aktywne metody warsztatowe m.in. burza mózgów, ćwiczenia twórcze na oryginalność, giętkość i płynność myślenia, twórcze rozwiązywanie problemów, dyskusje, pracę w grupach itp.
Gdzie i kiedy?
- 18.12.2019, godziny 17.00-20.00
- Biuro Inicjatyw Społecznych, ul. Krasickiego 18/1 piętro, Kraków (Podgórze)
Kto poprowadzi?
Katarzyna Wychowaniec
Z wykształcenia pedagożka i animatorka społeczno- kulturowa. Studiowała również historię sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz ukończyła studia podyplomowe z muzealnictwa na Uniwersytecie Marii Curie- Skłodowskiej w Lublinie. Absolwentka programu „Staże w Instytucjach Kultury- Kadra Kultury” organizowanym przez Narodowe Centrum Kultury. Doświadczenie zawodowe zdobywała zarówno w sektorze pozarządowym, jak i instytucjach kultury. Pracowniczka Fundacji Biuro Inicjatyw Społecznych. Do tej pory współpracowała między innymi z Fundacją Fundusz Partnerstwa, Fundacją Uniwersytet Dzieci, Fundacją Start na plus, Muzeum Narodowym w Krakowie, Muzeum Etnograficznym w Krakowie, Ośrodkiem Kultury Norwida, Domem Kultury „Podgórze”. Organizatorka oraz koordynatorka wielu projektów, działań społecznych, kulturowych oraz ekologicznych (Fundusz Kropli Beskidu, WFOŚiGW, FIO, Naukowe Inspiracje i inne). Edukatorka pracująca metodami aktywizującymi i twórczymi z dziećmi i młodzieżą. Autorka wielu warsztatów, scenariuszy oraz narzędzi edukacyjnych (gry planszowe, kreatywne zeszyty ćwiczeń, bajki Kamishibai, słuchowiska ect.).
Szkolenie realizowane jest w ramach projektu „Festiwal szkoleń dla NGO 2019” realizowanego przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego. Do udziału w projekcie zapraszamy przedstawicieli małopolskich organizacji pozarządowych i grup nieformalnych. Udział w szkoleniach jest bezpłatny.
UWAGA!
Warunkiem udziału w szkoleniach jest rejestracja za pomocą formularza zgłoszeniowego (dostępny przy opisie każdego ze szkoleń). Zgłoszenia przyjmowane są do momentu wyczerpania miejsc, pozostali zainteresowani wpisani zostaną na listę rezerwową.
Z udziału w szkoleniu można zrezygnować do 2 dni przed jego terminem. W przypadku późniejszego odwołania udziału uczestnik zobowiązany jest do zapewnienia zastępstwa. Osoby, które wycofają się z udziału w szkoleniu bez zastępstwa lub w ogóle bez poinformowania organizatorów mogą zostać w konsekwencji skreślone z listy uczestników kolejnych szkoleń w ramach Festiwalu Szkoleń dla NGO oraz innych działań edukacyjnych Biura Inicjatyw Społecznych.
Aktywne metody pozyskiwania talentów. Jak wydobywać kandydatów spod ziemi. (19.12.2019)
Co zyskasz biorąc udział w szkoleniu?
- Nauczysz się budować bazę potencjalnych kandydatów na wolontariuszy i współpracowników w oparciu o metody directsearch
- Poznasz różne metody poszukiwania nowych członków zespołu, w szczególności wśród osób, które nie zgłoszą się do Ciebie same
- Przełożysz wartości swojej organizacji na sposoby komunikowania się, które pomogą Ci w prowadzeniu rekrutacji do Twojej organizacji
Dla kogo?
• dla pracowników NGO, którzy chcą zdobyć wiedzę na temat metod pozyskiwania kandydatów do ich organizacji
Co w programie?
- Na rozgrzewkę: prezentacja idei wolontariatu pracowniczego
- Bezpośrednia metoda pozyskiwania kandydatów czyli headhunting w praktyce. Jak się wydobywa kandydatów z pod ziemi.
- Dlaczego aby skutecznie rekrutować wolontariuszy i pracowników warto dbać o wizerunek organizacji?Dobre praktyki liderów rynku – certyfikowanych pracodawców.
- Czy wiemy jacy jesteśmy i co chcemy światu powiedzieć ? Jasny przekaz wartości Waszej organizacji wspierający rekrutację.
Szkolenie prowadzone w oparciu o aktywne metody warsztatowe m.in. scenki, praca w grupach, dyskusje
Gdzie i kiedy?
- 19.12.2019, godziny 17.00-20.00
- Biuro Inicjatyw Społecznych, ul. Krasickiego 18 (Podgórze)
Kto poprowadzi?
Małgorzata Królak – główny specjalista ds. Rekrutacji w Alexander Mann Solutions Polska. Z wykształcenia filolog germanista. Od 6 lat pracuje w sektorze RPO (recruitmentprocess outsourcing), głównie na rynkach niemieckojęzycznych, odpowiedzialna za kompleksowe zarządzanie procesami rekrutacyjnymi: rekomendacja narzędzi, tworzenie strategii i baz talentów. Z Biurem Inicjatyw Społecznych sympatyzuje od 2018 r. przy współpracy dla projektu „Ukryte marzenia”.
Szkolenie realizowane jest w ramach projektu „Festiwal szkoleń dla NGO 2019” realizowanego przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego. Do udziału w projekcie zapraszamy przedstawicieli małopolskich organizacji pozarządowych i grup nieformalnych. Udział w szkoleniach jest bezpłatny.
UWAGA!
Warunkiem udziału w szkoleniach jest rejestracja za pomocą formularza zgłoszeniowego (dostępny przy opisie każdego ze szkoleń). Zgłoszenia przyjmowane są do momentu wyczerpania miejsc, pozostali zainteresowani wpisani zostaną na listę rezerwową.
Z udziału w szkoleniu można zrezygnować do 2 dni przed jego terminem. W przypadku późniejszego odwołania udziału uczestnik zobowiązany jest do zapewnienia zastępstwa. Osoby, które wycofają się z udziału w szkoleniu bez zastępstwa lub w ogóle bez poinformowania organizatorów mogą zostać w konsekwencji skreślone z listy uczestników kolejnych szkoleń w ramach Festiwalu Szkoleń dla NGO oraz innych działań edukacyjnych Biura Inicjatyw Społecznych.